Smæk på transporten
Find undervisningsmaterialer til et spændende engineering-baseret klimaforløb
Klimaforløb til udskolingen
I dette engineering-forløb er der fokus på udvikling af modelkøretøjer. Modellerne anvendes til at undersøge hvordan forskellige variable kan påvirke hvor langt et køretøj kan tilbagelægge på en bestemt mængde energi.
I designprocessen arbejdes desuden med matematisk modellering og hvordan regressionsanalyse og CAS-værktøjer kan bruges til at generalisere data fra undersøgelser. Data som i sidste ende kan anvendes til at forbedre elevernes endelige prototype.
Udskoling, fysik/kemi
Eleverne skal konstruere en prototype, der kan køre så langt som muligt på den potentielle energi, der er lagret i en spændt musefælde.
De skal forholde sig til hvordan forskellige modeller kan bidrage til udvikling af løsninger, der kan reducere udledning af CO2, og redegøre for, hvordan overvejelserne omkring deres prototype kan have en betydning for reduktion af CO2-udledning i forbindelse med transport.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev herunder, så får du seneste nyt om Engineering Day samt praksisnære tips og tricks til din undervisning ca. 5 gange om året.
Engineering model
Engineering designprocessen består af 7 delprocesser, som du kan læse mere om ved at klikke nedenfor.
Engineering-baseret klimaundervisning er et samarbejde mellem Engineer the Future og Københavns Professionshøjskole, finansieret af Villum Fonden.