Engagerede elever der brænder for naturfag

Engineering for grundskoler

Engagerede elever, der brænder for naturfag

Engineering er en didaktisk metode du kan bruge i din undervisning. Engineering som designproces sætter en ramme, hvor eleverne skal løse et konkret og autentisk problem gennem forskellige delprocesesser, der er inspireret af ingeniørernes måde at arbejde på. Engagerede elever der brænder for naturfag. Dét er visionen for Engineering i skolen.

Engineering i undervisningen gør en forskel

Når du bruger engineering design processen som metode i din undervisning, sikrer du

  • at der arbejdes med en relevant og autentisk problemstilling
  • at eleverne arbejder undersøgelsesbaseret
  • at eleverne arbejder praktisk med at konstruere en prototype
  • at eleverne udvikler deres naturfaglige kompetencer.

Jeg oplever, at eleverne husker de faglige diskussioner vi har haft i et engineeringforløb bedre, end når vi gennemgår emnerne i traditionel undervisning. Det skyldes, at eleverne får mulighed for at knytte deres viden til sammenhænge fra det virkelige liv.

- Per Milling, naturfagslærer, Tvis Skole

Engineering i skolen er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra, finansieret af Villum Fonden. 

  • KP-Københavns Professions Højskole
  • VIA-University College
  • Astra
  • Villum Fonden
  • EtF-Hvid baggrund