Kæledyr og kedsomhed
Find undervisningsmaterialer her, så du er klar til Engineering Day
Velkommen til Engineering Day for indskolingen
Engineering Day 2021 for indskolingen bygger på fortællingen om at de fleste kæledyr har brug for aktivering, så de ikke keder sig og derfor måske ødelægger ting i hjemmet. Eleverne skal udvikle deres egne løsninger til legetøj til kæledyr, baseret på viden om dyrenes adfærd og behov.
Eleverne skal udvikle legetøj til et af de tre kæledyr: Hund, kat eller gnaver. Noget som dyret kan lide at lave, og som aktiverer dyret, når det er alene hjemme, så det ikke kommer til at kede sig.
De skal bygge en prototype i de materialer I har til rådighed. Der skal være mindst én del af legetøjet som kan bevæge sig.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev herunder, så får du seneste nyt om Engineering Day samt praksisnære tips og tricks til din undervisning ca. 5 gange om året.
Engineering model
Engineering designprocessen består af 7 delprocesser, som du kan læse mere om ved at klikke nedenfor.
Engineering Day er en del af Engineering i skolen, som er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra.
Engineering i skolen er finansieret af Villum Fonden.