Dyrk planter på Mars

Undervisningsmateriale til udskolingen

Engineering-forløb til udskolingen

Forløbet tager udgangspunkt i Elon Musks vision om, at der vil bo 1 mio. mennesker på Mars om 50-100 år. For at dette er muligt, er det nødvendigt at kunne dyrke afgrøder på Mars. Eleverne undersøger bl.a., hvad ioniserende stråling er, hvilke materialer de med fordel kan benytte til deres plantekuvøser samt hvilken stråling, der påvirker fotosyntesen. Herudover skal eleverne programmere en lyssensor i Micro:bit.

Udfordring og krav

Som underleverandører til Elon Musks SpaceX-projekt skal eleverne konstruere plantekuvøser til de planter, der skal med på rumrejse og til dyrkning i de kommende rumkolonier. Plantekuvøserne må ikke være større end 20x20x02 cm., og de må gerne være mindre.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev herunder, så får du seneste nyt om Engineering Day samt praksisnære tips og tricks til din undervisning ca. 5 gange om året.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

* Skal udfyldes
Må vi kontakte dig om pressebesøg? *
Jeg er interesseret i materiale til

Jeg giver hermed samtykke til, at Engineer the Future gemmer mine kontaktoplysninger med henblik på at holde mig opdateret om Engineering Day og Book en ekspert. Oplysningerne vil kun blive brugt af Engineer the Future og deles ikke med andre.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage via mail til info@engineerthefuture.dk

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

Engineering model

Engineering designprocessen består af 7 delprocesser, som du kan læse mere om ved at klikke nedenfor.

Engineering Day er en del af Engineering i skolen, som er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra.
Engineering i skolen er finansieret af Villum Fonden.

  • Engineer the Future logo
  • Villum Fonden
  • Astra
  • KP-Københavns Professions Højskole
  • VIA-University College