
Regn med vand
Prototypiske engineering-forløb
Forløbet ’Regn med vand’ tager udgangspunkt i elevernes eget vandforbrug. Eleverne skal arbejde med de matematiske kompetencer i samspil med engineering-didaktikken. Det er hensigten at forløbet skal skabe motivation hos eleverne, og forløbet kan inddrage digital teknologiforståelse i form af kodning med Micro:bit. Eleverne skal herefter udvikle en prototype på en teknologi, der kan være vandbesparende eller erstatte brug af grundvand med brug af regnvand.
For at tydeliggøre matematikkens betydning i at udvikle gode løsninger indtænkes forskellige krav til anvendelsen af matematiske modeller og argumentation i præsentationen.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev herunder, så får du seneste nyt om Engineering Day samt praksisnære tips og tricks til din undervisning ca. 5 gange om året.
Engineering model
Engineering designprocessen består af 7 delprocesser, som du kan læse mere om ved at klikke nedenfor.
Engineering Day er en del af Engineering i skolen, som er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra.
Engineering i skolen er finansieret af Villum Fonden.