Escape room

Engineering-inspirationsforløb

Forløbsbeskrivelse

Eleverne skal i dette forløb lave et Escape Room med faglige opgaver, der tager udgangspunkt i konspirationsteorierne om, at CIA stod bag begivenhederne d. 11.9. 2001.

Elevernes Escape Room skal bruges på skolens science-dag, hvor folkeskoleelever besøger skolen og laver flere forskellige aktiviteter.

Udfordring og prototype

Eleverne får den bundne opgave, at de skal lukke folkeskoleeleverne ind i et rum med en bombe og lade dem løse nogle faglige opgaver for at kunne desarmere bomben i rummet og slippe ud i live.

Kernestof

Fysik A:

  • Energi og specifik varmekapacitet.

Fysik B:

  • Robotter (klassen var to studieretninger).

Engelsk:

  • 11. september og konspirationsteorierne omkring begivenhederne i 2001.

Fag

Fysik og engelsk

Omfang

25 moduler à 70 min.

Udviklet af

Anne Gry Hemmersham

Udviklet med støtte fra Region Midtjylland.

  • Engineer the Future logo
  • Region Midtjylland