
Escape room
Engineering-inspirationsforløb
Forløbsbeskrivelse
Eleverne skal i dette forløb lave et Escape Room med faglige opgaver, der tager udgangspunkt i konspirationsteorierne om, at CIA stod bag begivenhederne d. 11.9. 2001.
Elevernes Escape Room skal bruges på skolens science-dag, hvor folkeskoleelever besøger skolen og laver flere forskellige aktiviteter.
Udfordring og prototype
Eleverne får den bundne opgave, at de skal lukke folkeskoleeleverne ind i et rum med en bombe og lade dem løse nogle faglige opgaver for at kunne desarmere bomben i rummet og slippe ud i live.
Kernestof
Fysik A:
- Energi og specifik varmekapacitet.
Fysik B:
- Robotter (klassen var to studieretninger).
Engelsk:
- 11. september og konspirationsteorierne omkring begivenhederne i 2001.
Fag
Fysik og engelsk
Omfang
25 moduler à 70 min.
Udviklet af
Anne Gry Hemmersham
Materialer til download
Udviklet med støtte fra Region Midtjylland.