LM Wind Power

Derfor er vi med i Book en ekspert

Et rimeligt cool tilbud

Sådan betegner Allan Riber, senior director, Product Design & Engineering i LM Wind Power Engineer the futures skolebesøgsordning Book en ekspert.

Som en af 50 partnere i Engineer the future har den jyske virksomhed flere medarbejdere med i Book en ekspert, hvor ingeniører og naturvidenskabelige kandidater besøger danske grundskoler og inspirerer elever med aktiviteter og fortællinger fra deres fag.

Det er vores ansvar at sikre fremtidens ingeniørarbejdskraft.

- Allan Riber, senior director, Product Design & Engineering i LM Wind Power

’Book en ekspert er en unik mulighed for os som virksomhed til at få direkte kontakt med de unge. Vi kan åbne deres øjne for ingeniørdisciplinerne og samtidig få lejlighed til at fortælle om LM Wind Power og vores avancerede vinger. Rammerne er skabt på forhånd, og vi skal bare byde ind med vores vinkel,’ fortæller Allan Riber.

LM Wind Power, der designer og producerer vindmøllevinger, har været med i Engineer the future siden 2016 og fik i foråret tre medarbejdere med i skolebesøgsordningen.

De arbejder alle tre med udvikling og produktion af vindmøllevinger, og for Allan Riber er de tre medarbejdere med til at løfte et vigtigt samfundsansvar:

’Det er vores ansvar at sikre fremtidens ingeniørarbejdskraft. Vi ved godt, at det er en langsigtet investering, men ikke desto mindre er det afgørende for, at vi kan drive virksomhed i Danmark også om 10 år.’

’Book en ekspert er en unik mulighed for os som virksomhed til at få direkte kontakt med de unge. Vi kan åbne deres øjne for ingeniørdisciplinerne og samtidig få lejlighed til at fortælle om LM Wind Power og vores avancerede vinger.

- Allan Riber, senior director, Product Design & Engineering i LM Wind Power

Eksperter skal formidle i børnehøjde

I marts lagde LM Wind Power hus til et af de formidlingskurser, som alle eksperter deltager i forud for deres besøg i skoler.

Kurserne afholdes af kommunikations- og formidlingseksperter, der underviser de kommende eksperter i, hvordan man kommunikerer til børn og unge og involverer dem.

Ifølge Allan Riber er det en gevinst for virksomheden at have medarbejdere, der er professionelt trænet i at formidle ingeniørfaget til ikke-ingeniører.

’Eksperterne skal kunne krybe i elevernes sko og kunne formidle i øjenhøjde. Den evne kan bruges i mange andre sammenhænge, når du skal igennem med dit budskab. Desuden sker der noget, når man som ingeniør skal formidle, hvordan ens eget fagområde spiller ind i helheden. Det igangsætter en række vigtige refleksioner omkring koblingen mellem detalje og helhed.’

Synlighed giver arbejdsglæde

LM Wind Powers engagement i Book en ekspert spiller desuden fint ind i virksomhedens brandingstrategi.

At skabe synlighed er ikke bare en opgave for ledelsen, fortæller Allan Riber. Også medarbejderne kan bruges som ambassadører.

’Synlighed er et succeskriterie for os. Vi ved fra medarbejdertilfredshedsanalyser, at det betyder noget for arbejdsglæden at arbejde i en kendt virksomhed. Gennem Book en ekspert kan vi øge kendskabet til LM Wind Power, og det øger stoltheden i organisationen.’

  • Ekj
  • Picture1
  • Niras
  • Liftra
  • Netcompany Logotype Green RGB
  • SDU-Syddansk Universitet
  • Rambøll
  • FRI-Forening af Rådgivende Ingeniører
  • Ørsted
  • AAU-Aalborg Universitet
  • PHA-Professionshøjskolen Absalon
  • Haldor Topsøe