Nogle funktionaliteter vises ikke i Internet Explorer - brug en af disse browsere for at få den bedste oplevelse: Chrome, Safari eller Firefox. Vi beklager ulejligheden.

Sammen er vi stærkere

Partnerskab i Engineer the Future

En plus en giver mere end to

Engineer the Future er en bred alliance bestående af teknologistærke virksomheder, uddannelsesinstitutioner og organisationer, der samarbejder om ét fælles mål: At få flere unge til at søge mod de naturvidenskabelige og teknologiske uddannelser. 

Vores analyser viser, at der kommer til at mangle 10.000 STEM-kandidater i 2025. Det kræver en koordineret indsats at løfte den udfordring. Derfor står vi sammen.

Hvordan arbejder vi?

Engineer the Future arbejder overordnet med to hovedområder, som begge har til formål at motivere flere unge til at søge ind på en STEM-uddannelse:

  1. Branding og studievalg

    Befolkningen (særligt unge) skal se ingeniører som en faggruppe, der bidrager til at løse samfundsudfordringer. Budskabet er, at ingeniører forandrer verden.
  2. Engineering i skolen og gymnasiet.

    Elevernes faglige niveau og interesse for STEM-fagene skal løftes både i grundskolen og i gymnasiet. 

 

Hvad har vi opnået?

Gennem brandingkampagner har vi bidraget til, at optaget på ingeniøruddannelserne er steget med 28% siden 2014.

Gennem ”Engineering i skolen og gymnasiet” og skolebesøgsordningen ”Book en ekspert” har vi inspireret og motiveret 3.500 lærere og 100.000 elever til mere virkelighedsnær naturfagsundervisning, som er afgørende for at styrke fremtidige generationers tekniske og naturvidenskabelige kompetencer.

Du kan også være med - vi har brug for alle kræfter

Hvis vi kan stille med et hold af dygtige ingeniører i Danmark, så står vi sindssygt stærkt i den globale konkurrence. De, der tjener pengene hjem, er de store virksomheder, som baserer deres indtjening på tekniske opfindelser.

- Peter Lund Madsen, Læge, hjerneforsker mm.

Ingeniører løser problemer, problemet er der mangler ingeniører

 
 
 logo
 logo
 logo
 logo
cowi logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo