
Projektbeskrivelse for Engineering i Skolen
Første fase: 2017-2020
ENGINEERING
Om projektet
Projektperiode
2017 til 2020
Formål
At skabe engagement for ingeniør, it og science fag/naturfag.
Målgruppe og deltagere
I første fase gennemførte kommunerne Holstebro, Vejle, Horsens og Lyngby-Taarbæk kompetenceudviklingsforløb af deres lærere og har nu integreret engineering som en arbejdsmetode i deres undervisning.
Partnere i projektet
Engineer the Future er projektejer og varetager bl.a. den overordnede formidling samt udvikling af undervisningsressourcer og afholdelse af engineeringworkshops for lærere rundt i landet.
Astra - det nationale naturfagscenter bidrager via sine regionale centre til forankring i hele landet og til kvalificering af undervisningsressourcer.
Københavns Professionshøjskole og VIA University College bidrager til videreudvikling af engineeringdidaktikken, efteruddannelse af undervisere på læreruddannelserne, samt af udvalgte lærere i de seks samarbejdskommuner Jammerbugt, Skanderborg, Ringkøbing-Skjern, Svendborg, Ishøj og Vejen.
VIVE, det nationale forsknings- og analysecenter for velfærd, forestår projektevalueringen.
Desuden bidrager ingeniøruddannelserne, science centre samt partnervirksomheder.
Støttet af
Villum Fonden, Industriens Fond, Lundbeckfonden og A.P. Møller Fonden.
Kontakt

Anne Dorte Spang-Thomsen
Seniorkonsulent og programleder for Engineering i Skolen