Projektbeskrivelse for Engineering i Skolen

Første fase: 2017-2020

  • Om os >
  • Indsatser >
  • Projektbeskrivelse: Engineering i Skolen - første fase

ENGINEERING

Om projektet

Projektperiode

2017 til 2020

Formål

At skabe engagement for ingeniør, it og science fag/naturfag.

Målgruppe og deltagere

I første fase gennemførte kommunerne Holstebro, Vejle, Horsens og Lyngby-Taarbæk kompetenceudviklingsforløb af deres lærere og har nu integreret engineering som en arbejdsmetode i deres undervisning.

Partnere i projektet

Engineer the Future er projektejer og varetager bl.a. den overordnede formidling samt udvikling af undervisningsressourcer og afholdelse af engineeringworkshops for lærere rundt i landet.

Astra - det nationale naturfagscenter bidrager via sine regionale centre til forankring i hele landet og til kvalificering af undervisningsressourcer.

Københavns Professionshøjskole og VIA University College bidrager til videreudvikling af engineeringdidaktikken, efteruddannelse af undervisere på læreruddannelserne, samt af udvalgte lærere i de seks samarbejdskommuner Jammerbugt, Skanderborg, Ringkøbing-Skjern, Svendborg, Ishøj og Vejen.

VIVE, det nationale forsknings- og analysecenter for velfærd, forestår projektevalueringen.

Desuden bidrager ingeniøruddannelserne, science centre samt partnervirksomheder.

Støttet af

Villum Fonden, Industriens Fond, Lundbeckfonden og A.P. Møller Fonden.

  • Lundbeck Fonden
  • Industriens Fond
  • Villum Fonden
  • AP Møller Fonden

Kontakt

Anne Dorte (1)

Anne Dorte Spang-Thomsen

Seniorkonsulent og programleder for Engineering i Skolen