Engagerede elever der brænder for naturfag
Engineering i skolen
Engagerede elever der brænder for naturfag. Dét er visionen for Engineering i skolen.
Hvad er engineering?
Engineering er en didaktisk metode du kan bruge i din undervisning. Engineering som designproces sætter en ramme, hvor eleverne skal løse et konkret og autentisk problem gennem forskellige delprocesesser, der er inspireret af ingeniørernes måde at arbejde på.
Engineering i undervisningen gør en forskel
Når du bruger engineering design processen som metode i din undervisning, sikrer du
- at eleverne arbejder undersøgelsesbaseret
- at der arbejdes med en relevant og autentisk problemstilling
- at eleverne arbejder praktisk med at konstruere en prototype
- at eleverne udvikler deres naturfaglige kompetencer.
Jeg oplever, at eleverne husker de faglige diskussioner vi har haft i et engineeringforløb bedre, end når vi gennemgår emnerne i traditionel undervisning. Det skyldes, at eleverne får mulighed for at knytte deres viden til sammenhænge fra det virkelige liv.
- Per Milling, naturfagslærer, Tvis Skole
Projektet ’Engineering i Skolen’ bygger på et bredt samarbejde
Astra, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Engineer the Future er sammen i et stærkt partnerskab bag projektet ’Engineering i Skolen'. Visionen for partnerskabet bag 'Engineering i Skolen' er at:
- løfte elevernes faglige niveau i STEM-fagene
- skabe en stærk almendannelse inden for teknologi og naturvidenskab hos børn og unge
- øge unges interesse for og søgning til STEM-uddannelser.
Engineering i skolen er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra, finansieret af Villum Fonden.