Nogle funktionaliteter vises ikke i Internet Explorer - brug en af disse browsere for at få den bedste oplevelse: Chrome, Safari eller Firefox. Vi beklager ulejligheden.

Engagerede elever der brænder for naturfag

Engineering i skolen

Engagerede elever der brænder for naturfag. Dét er visionen for Engineering i skolen. 

Hvad er engineering?

Engineering er en didaktisk metode du kan bruge i din undervisning. Engineering som designproces sætter en ramme, hvor eleverne skal løse et konkret og autentisk problem gennem forskellige delprocesesser, der er inspireret af ingeniørernes måde at arbejde på.

Engineering i undervisningen gør en forskel

Når du bruger engineering design processen som metode i din undervisning, sikrer du

  • at eleverne arbejder undersøgelsesbaseret
  • at der arbejdes med en relevant og autentisk problemstilling
  • at eleverne arbejder praktisk med at konstruere en prototype
  • at eleverne udvikler deres naturfaglige kompetencer.

Jeg oplever, at eleverne husker de faglige diskussioner vi har haft i et engineeringforløb bedre, end når vi gennemgår emnerne i traditionel undervisning. Det skyldes, at eleverne får mulighed for at knytte deres viden til sammenhænge fra det virkelige liv.

- Per Milling, naturfagslærer, Tvis Skole

Projektet ’Engineering i Skolen’ bygger på et bredt samarbejde

Astra, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Engineer the Future er sammen i et stærkt partnerskab bag projektet ’Engineering i Skolen'. Visionen for partnerskabet bag 'Engineering i Skolen' er at:

  • løfte elevernes faglige niveau i STEM-fagene
  • skabe en stærk almendannelse inden for teknologi og naturvidenskab hos børn og unge
  • øge unges interesse for og søgning til STEM-uddannelser.
 

Engineering i skolen er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra, finansieret af Villum Fonden. 

 logo
 logo
 logo
 logo
 logo