Det er vigtigt, at danske børn og unge mestrer og kan forholde sig kritisk til teknologiske og naturvidenskabelige løsninger. Med engineering som undervisningsmetode, skal elever løse konkrete udfordringer inspireret af ingeniørens arbejdsmetode. En metode, vi ved, øger elevernes motivation og teknologiforståelse.
Et møde med en rollemodel fra et ingeniør, IT eller science-job, kan give eleverne større interesse og motivation for de naturvidenskabelige og teknologiske fag. Rollemodellerne kan også give nye og attraktive forestillinger om mulighederne for et (arbejds)liv indenfor ingeniør, IT eller science, og det kan være afgørende ved et fremtidigt uddannelsesvalg.
Vi sørger for, at flere unge kan se sig selv på en ingeniør-, it- eller scienceuddannelse og får øjnene op for de mange retninger og muligheder. Vores studievalgsindsats laves i samarbejde med AAU, AU, VIA University College, SDU, Absalon, DTU og KU SCIENCE. Vi når ud til mere end halvdelen af de unge mellem 15 og 24 år og siden Engineer the future startede i 2014, er optaget på ingeniør-, it- og scienceuddannelser steget.