Nogle funktionaliteter vises ikke i Internet Explorer - brug en af disse browsere for at få den bedste oplevelse: Chrome, Safari eller Firefox. Vi beklager ulejligheden.

Et engagerende brætspil til gymnasieelever om uddannelsesvalg, karriere og fritid 

Karrierelæringsspillet Engineer the Future er et sjovt og anderledes redskab til karrierelæring i gymnasiet. Via en legende tilgang får eleverne et bredt indblik i nogle af de mange muligheder, en naturvidenskabelig- eller ingeniøruddannelse kan føre til.

I Engineer the Future spiller dine elever en person, der netop har taget studentereksamen og nu står over for en masse spændende valg omkring uddannelse, job og fritid. 

Spillet tager 45-60 minutter at spille. 

I menuen herunder kan du læse mere om spillet samt finde lærervejledning, instruktionsvideo og øvelser, som vi anbefaler at arbejde med i forbindelse med spillet. 

Engineer the Future er udviklet i tæt samarbejde med erfarne spiludviklere og engagerede fagpersoner fra uddannelsessektoren. 

 

Skriv dig på venteliste til gratis klassesæt 

Karrierelæringspillet er udsolgt. 1. oplag af spillet er revet væk, og vi undersøger pt. muligheder for finansiering til 2. oplag.

r du takker ja til et gratis klassesæt, skal dit uddannelsessted spille spillet minimum 5 gange inden udgangen af 2021. Desuden siger du OK til at besvare en lille evaluering på 5-7 spørgsmål. Links til evalueringen finder du her på siden under fanen 'Evaluering'. Vi beder om, at både lærere og elever besvarer evalueringen umiddelbart efter spillet er spillet. Et klassesæt med 6 spil har en værdi af 2400 kr. 

Om spillet

Lærervejledning

Lær at spille

Øvelser og forløb

Evaluering

Bestil gratis spil

Kom godt i gang med karrierelæring og kickstart de vigtige refleksioner omkring de mange mulige veje i uddannelsessystemet. 

Skriv dig på venteliste
 

"Der var en rigtig god energi i klassen. Eleverne spillede og var dybt optagede af det. Spil som dette er en super god mulighed for at diskutere fremtidsplaner, karriere og uddannelse med eleverne!"

- Claus Witfelt, underviser i Informatik og Historie, Ørestad Gymnasium

Guide til samtalen om studievalg

Sammen med eksperter har vi udviklet en samtaleguide, der hjælper med den svære samtale om studievalg. Samtaleguiden er ikke en test og giver ikke nødvendigvis svaret på, hvilket studie der er det rigtige. Den sætter rammen om samtalen, med udgangspunkt i den unge selv, og er et skridt mod et godt studievalg. Se eksempler i videoerne nedenfor eller gå direkte til samtaleguiden.

Til Samtaleguide

Tag samtalen om studievalg: Alice og Flemming

Tag samtalen om studievalg: Benjamin og Marianne

Tag samtalen om studievalg: Amanda og Anita

“Eleverne var meget begejstrede. De synes, spillet havde givet dem en øjenåbner mht. ingeniørens mange arbejdsområder. Flere af eleverne gav også udtryk for at rollen i teamsamarbejdet, havde gjort dem mere bevidste om, hvor de kunne se sig selv i en virksomhed senere i livet. Jeg synes, det er en rigtig god måde at arbejde med karrierelæring på.

- Bodil Dam Heiselberg, underviser i Fysik og Matematik, Virum Gymnasium

Kontakt

Vibe Thorndal Stafseth

Konsulent, kampagne og studievalg

 

Spillet er udviklet i samarbejde med Play Circle med støtte fra Undervisningsministeriets Udlodningsmidler og William Demant Fonden.