Nogle funktionaliteter vises ikke i Internet Explorer - brug en af disse browsere for at få den bedste oplevelse: Chrome, Safari eller Firefox. Vi beklager ulejligheden.

Programmet Engineering i skolen

Et stærkt partnerskab sikrer sammenhæng og national forankring

Ambitiøst løft af elevers engagement i naturfag

Engineering i skolen er et ambitiøst program, der over en årrække skal bringe engineeringmetoden ind i undervisningen i den danske grundskole. Programmet bygger på internationalt anerkendt didaktik, og skal via engineeringmetoden fremme elevernes læring og løfte det faglige niveau i naturfagene. 

Engineering er en metode, der engagerer eleverne i at løse autentiske udfordringer fra deres hverdag gennem en Engineering Design Proces.

Det stærke samarbejde
Engineering i skolen er som program et bredt samarbejde mellem stærke partnere indenfor naturfag og grundskole: Engineering the Future, Astra, VIA University College og Københavns Professionshøjskole. Programmet er støttet af VILLUM fonden.

"Når vi arbejder med engineering, kan jeg se, at eleverne lærer mere, end når de bare får en opskrift på en øvelse. Eleverne bringer teorien i spil, de træner de faglige begreber og kan derfor bedre huske dem efterfølgende."

- Nina Gjettermann, lærer Rønne Privatskole

Engineering i skolen

  

  

Hvis eleverne får lov at løse problemer, så synes de, at naturvidenskab og matematik er meget mere interessant.

Ghita Wolf Andreasen, direktør i Engineer the Future

Hvorfor er der brug for Engineering i skolen?

Vision og mission

Engineering i Skolen, programmets forløb

Karakteristika ved engineering i undervisningen

Målsætninger for Engineering i skolen

Partnere i Engineering i skolen

Fonde og finansiering

 

Engineering i skolen er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole og Astra, finansieret af Villum Fonden. 

 logo
 logo
 logo
 logo
 logo