Nogle funktionaliteter vises ikke i Internet Explorer - brug en af disse browsere for at få den bedste oplevelse: Chrome, Safari eller Firefox. Vi beklager ulejligheden.

Analyser om generation Alpha og Z

 
ANALYSER
10. juli 2019

Her på siden finder du analyser om generation Alpha og køn, generation Alpha og klima samt en minianalyse om generation Z. Alle analyser er lavet af Fremtidsfabrik for Engineer the Future.

Verden om 50 år? Hvilken verden? Altså, jeg regner da ikke med, at jeg lever om 50 år, der er verden da gået under for længst!

- Ung fra generation Alpha

Generation Alpha og køn

Når de unge skal tegne sig selv i fremtiden, så tegner de typisk sig selv som “intetkøn,”
hvilket er et tydeligt udtryk for, at de ønsker at gøre op med stereotype kønsopfattelser, som
de mener er med til at skabe unødvendige forskelle og begrænse muligheder. Hermed
illustrerer de en opfattelse af, at køn historisk set har været med til at skabe ulighed i
samfundet.
De unge giver udtryk for, at det er det store fokus på køn i det hele taget, som de tager
afstand fra snarere end blot ulighed i køn.

Læs mere i minianalysen, som du finder herunder:

Generation Alpha og køn.pdf

 

Generation Alpha og klima

Halvdelen af de unge er yderst dystopiske og tror ikke på, at verden eksisterer om 50 år -
den anden halvdel af de unge betegner også sig selv som nervøse for klimaets fremtid, men
tror dog på, at verden stadig eksisterer om 50 år.

Læs mere i minianalysen, som du finder herunder:

Generation Alpha og klima.pdf

Generation Z

Nøglen til at få succes med Generation Z er at skabe rum for personlig udvikling, fordi
Generation Z er vokset op i en tid, hvor det at udvikle sig selv, har været lig med at lykkes.
De har oplevet at stå foran den digitale virkelighed, og har lært sig at navigere i den, uden at
have nogen at lære fra. Det kendetegner mange i Generation Z - kravet om personlig
udvikling bør tages alvorligt.

Læs mere om generation Z i minianalysen, som du finder herunder:

Generation Z.pdf

Fakta

Generation Z er de unge som er født mellem 1994 og 2004, og som netop nu er på vej ud på arbejdsmarkedet.

Generation Alpha er født mellem 2004 og 2014. I analysen er det de ældste fra generation Alpha, der har deltaget.

 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
 logo
isp logo
 logo
cowi logo