Engagerede elever

Engineering for grundskoler

Engagerede elever, der lærer mere

Engineering er en didaktisk metode som sætter en ramme, hvor eleverne skal løse et konkret og autentisk problem gennem forskellige delprocesesser. Løsningsforslaget skal resultere i en konkret prototype.

Når du bruger engineering designprocessen som didaktik i din undervisning, sikrer du:

  • at der arbejdes med en relevant og autentisk problemstilling
  • at eleverne arbejder undersøgelsesbaseret
  • at eleverne arbejder praktisk med at konstruere en prototype
  • at eleverne udvikler deres naturfaglige kompetencer.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

* Skal udfyldes
Må vi kontakte dig om pressebesøg? *
Jeg er interesseret i materiale til

Jeg giver hermed samtykke til, at Engineer the Future gemmer mine kontaktoplysninger med henblik på at holde mig opdateret om Engineering Day og Book en ekspert. Oplysningerne vil kun blive brugt af Engineer the Future og deles ikke med andre.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage via mail til info@engineerthefuture.dk

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

David

David Russel

Uddannelseskonsulent

Engineering i skolen er et samarbejde mellem Engineer the Future, VIA University College, Københavns Professionshøjskole, Professionshøjskolen Absalon, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Naturvidenskabernes Hus og Dansk Metal, finansieret af Villum Fonden og Novo Nordisk Fonden. 

  • KP-Københavns Professions Højskole
  • UCL Horisontal Logo Rbg
  • Dansk Metal Logo@4X
  • VIA-University College
  • Naturvidenskabernes Hus Lilla RGB
  • Engineer the Future logo
  • Villum Fonden
  • PHA-Professionshøjskolen Absalon
  • Novo nordisk fonden